Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the insert-headers-and-footers domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /web/wp-includes/functions.php on line 6114
Xiaomi oficjalnie wkracza do rynku elektromobilności – debiutuje elektryczny samochód SU7 – Czysta Energia

Xiaomi oficjalnie wkracza do rynku elektromobilności – debiutuje elektryczny samochód SU7

Xiaomi oficjalnie wkracza do rynku elektromobilności - debiutuje elektryczny samochód SU7

Chińska firma Xiaomi, dotychczasowa gwiazda branży elektronicznej i telekomunikacyjnej, postanowiła niezaskakująco rozszerzyć swoje portfolio o nową kategorię produktów – elektromobilność. Przy ścisłym założycielu i prezesie Xiaomi, Lei Junie, światło dzienne ujrzał elektryczny samochód o nazwie SU7. Wraz z ogłoszeniem cennika, Xiaomi oficjalnie rozpoczęło sprzedaż tego dostępnego i przyjaznego dla portfela modelu.

Nowy elektryczny samochód Xiaomi dostępny jest w trzech wariantach, z których najtańsza opcja, SU7 Standard, kosztuje niecałe 120 tysięcy złotych. Już sama ta cena może przyciągnąć uwagę potencjalnych nabywców, szczególnie w porównaniu do popularnego Tesli Model 3, którego cena zaczyna się od około 136 tysięcy złotych.

Wraz z wprowadzeniem nowego pojazdu, Xiaomi zamierza stanowić realną konkurencję dla już ustalonych graczy na rynku elektromobilności. Jest to kolejny krok w ekspansji Xiaomi poza tradycyjne produkty elektroniczne i telekomunikacyjne, którym firma zawdzięcza swoją dotychczasową popularność.

Prezes Xiaomi podkreślił, że SU7 Standard w wersji podstawowej jest tańszy nawet o około 16,7 tysięcy złotych od Tesli Model 3. To znacznie niższa cena, biorąc pod uwagę, że Xiaomi SU7 dziedziczy niektóre cechy i technologie od renomowanej Tesli.

Na początek, obecnie tylko chińscy konsumenci mogą cieszyć się z możliwości zakupu samochodu Xiaomi. Dostawy modelu SU7 Pro rozpoczną się pod koniec kwietnia, a najbardziej zaawansowana wersja, SU7 Max, trafi na chińskie drogi od końca maja. Jednak nie ma wątpliwości, że elektryczny samochód Xiaomi zyska szybko rozpoznawalność i popularność, podobnie jak inne produkty marki, z racji ich atrakcyjnego stosunku jakości do ceny.

Wprowadzenie Xiaomi do rynku elektromobilności jest kolejnym dowodem na rosnącą tendencję do elektryfikacji i długoterminową transformację branży motoryzacyjnej. Tanie, dostępne dla szerszego grona odbiorców samochody elektryczne stanowią odpowiedź na rosnące zanieczyszczenie powietrza i zmienne ceny paliw kopalnych.

Xiaomi, jako jeden z największych producentów elektroniki na świecie, z pewnością ma potencjał, aby odnieść sukces w tej nowej dla siebie dziedzinie. Zapowiedź sprzedaży samochodu elektrycznego SU7 to tylko początek. Chińska marka ma plany, aby w dłuższej perspektywie czasowej wypuścić na rynek kolejne modele i wkroczyć również na rynki spoza Chin.

Czy Xiaomi zdobędzie rynek elektromobilności tak jak zdobyło rynek smartfonów i innych urządzeń elektronicznych? Czas pokaże, ale na pewno warto śledzić tę dynamikę działania firmy Xiaomi, która stara się podążać za trendami i dostosowywać do potrzeb zmieniającego się rynku.

Źródło: Energetyka24

Posted in