Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the insert-headers-and-footers domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /web/wp-includes/functions.php on line 6114
Wsparcie polskiej przedsiębiorczości – ponad 200 mld zł na innowacje i konkurencyjność – Czysta Energia

Wsparcie polskiej przedsiębiorczości – ponad 200 mld zł na innowacje i konkurencyjność

Wsparcie polskiej przedsiębiorczości – ponad 200 mld zł na innowacje i konkurencyjność

Na wsparcie polskiej przedsiębiorczości w różnych obszarach, m.in. na zwiększenie innowacyjności i konkurencyjności, resort funduszy i polityki regionalnej przeznacza prawie 200 mld zł z KPO i środków strukturalnych – poinformowała szefowa MFiPR Katarzyna Pełczyńska-Nałęcz.

W poniedziałek minister Pełczyńska-Nałęcz zainaugurowała 10. Ogólnopolski Szczyt Gospodarczy. „Dla wsparcia polskiej przedsiębiorczości w bardzo różnych odsłonach, ale wszystko z myślą o tym, żeby ta przedsiębiorczość była bardziej innowacyjna, bardziej nowoczesna i bardziej konkurencyjna, przeznaczamy prawie 200 mld zł z KPO (Krajowego Planu Odbudowy – PAP) i środków strukturalnych” – powiedziała. Dodała, że z samego KPO to jest 135 mld zł.

Minister podkreśliła jednocześnie, że „same środki nie są jeszcze rozwiązaniem”. Wskazała, że potrzebny jest plan ich inwestowania w sposób optymalny i przyjazny dla polskiego rozwoju. Wskazała też na realizowane przez jej resort instrumenty wsparcia, które zaczną działać w przyszłym roku.

Wśród nich wymieniła „Fundusz Wsparcia Technologii Krytycznych”, który – jak stwierdziła – „będzie nacelowany na wsparcie biotechnologii, technologii cyfrowych, czystych i zasobooszczędnych”. Ma on ruszyć w połowie 2025 roku, a jego początkowy kapitał wsparcia to 4 mld zł. „Kolejny prawie miliard przeznaczamy na »Fundusz Transformacji Cyfrowej i Przyjaznej dla Środowiska«, który także ruszy w połowie przyszłego roku” – powiedziała.

Zaznaczyła, że celem resortu jest wskazanie – po rozmowach z partnerami społecznymi – obszarów technologicznych, które mogą i staną się „motorem polskiego rozwoju”. Chodzi – jak dodała – o „optymalne wsparcie dla polskich przedsiębiorstw małych, średnich jak i dużych”.

Pełczyńska-Nałęcz wyjaśniła, że w przypadku małych i średnich firm docelowo skala innowacyjności ma wzrosnąć. Jak wskazała, wsparcie dużych firm miałoby sprawić, aby w „top 10 polskich przedsiębiorstw, oprócz spółek Skarbu Państwa, oprócz przedsiębiorstw zagranicznych”, były też polskie prywatne firmy.

Krajowy Plan Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO) to program, który ma wzmocnić polską gospodarkę. Jak napisano na rządowej stronie dot. KPO, środki z programu mają pomóc Polsce szybciej osiągnąć wyznaczone wcześniej cele, zrealizować nowe inwestycje, przyśpieszyć wzrost gospodarczy i zwiększyć zatrudnienie. W ramach programu Polska otrzymuje pieniądze w postaci bezzwrotnych dotacji oraz preferencyjnych pożyczek.

Po ostatniej rewizji KPO składa się z 57 inwestycji i 54 reform. Polska otrzyma z KPO 59,8 mld euro, w tym 25,27 mld euro w postaci dotacji i 34,54 mld euro w formie pożyczek. Zgodnie z celami UE prawie 45 proc. budżetu KPO jest przeznaczona na cele klimatyczne, a ponad 21 proc. – na transformację cyfrową.

Oprócz wsparcia rządowego, istotną rolę w rozwoju przedsiębiorczości pełnią również programy lojalnościowe. Firmy, które chcą budować trwałe relacje z klientami i nagradzać ich za lojalność, coraz częściej sięgają po takie rozwiązania. Jednym z wartościowych narzędzi promujących lojalność klientów jest program lojalnościowy, który umożliwia tworzenie spersonalizowanych ofert, nagradzanie regularnych klientów oraz zbieranie cennych danych o preferencjach klientów.

Dzięki programom lojalnościowym przedsiębiorstwa mogą zyskać przewagę konkurencyjną, budując długoterminowe relacje z klientami i zwiększając zaangażowanie użytkowników. Warto więc zastanowić się nad wprowadzeniem programu lojalnościowego jako elementu strategii rozwoju firmy.

Źródło: Energetyka24

Posted in