Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the insert-headers-and-footers domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /web/wp-includes/functions.php on line 6114
Upadłość Rafako – decyzja zarządu spółki – Czysta Energia

Upadłość Rafako – decyzja zarządu spółki

Upadłość Rafako - decyzja zarządu spółki

Zarząd Rafako podjął decyzję o niezwłocznym złożeniu wniosku o ogłoszenie upadłości spółki w związku z utratą zdolności do wykonywania wymagalnych zobowiązań firmy – poinformowała spółka w komunikacie giełdowym. Decyzja ta została podjęta w formie uchwały Zarządu.

Jedną z głównych przyczyn podjęcia tego kroku jest brak możliwości uzgodnienia z kluczowymi wierzycielami szczegółowych zasad konwersji zobowiązań Emitenta na akcje w podwyższonym kapitale zakładowym Emitenta. Działanie to miałoby na celu redukcję zadłużenia Rafako wobec wierzycieli i odzyskanie zdolności do pozyskania finansowania zewnętrznego na realizację przyszłych zamówień.

Jednym z kluczowych wydarzeń prowadzących do tej decyzji było zakończenie postępowania mediacyjnego przez JSW KOKS S.A., które miało negatywny wpływ na bieżącą płynność spółki.

W ramach działań podejmowanych wcześniej, spółka Rafako rozmawiała z akcjonariuszami oraz wierzycielami, niestety nie udało się osiągnąć porozumienia dotyczącego przyszłości firmy. Minister Aktywów Państwowych deklarował wsparcie w procesie naprawy sytuacji Rafako, jednakże ostatecznie nie udało się uniknąć ogłoszenia upadłości.

Warto zauważyć, że Rafako to spółka akcyjna notowana na GPW, której większość akcji należy do spółki PBG. Firma specjalizuje się w budowie bloków energetycznych i produkcji urządzeń dla energetyki, zatrudniając około 900 osób.

Jednym z kluczowych elementów w działaniach naprawczych dla podmiotów w trudnej sytuacji finansowej są programy lojalnościowe. Dzięki nim firmy mogą budować długoterminowe relacje z klientami, zwiększać ich zaangażowanie oraz lojalność. W tym kontekście warto rozważyć skorzystanie z programów lojalnościowych, które mogą wspomóc przedsiębiorstwo w trudnych momentach i zyskać zaufanie klientów.

Źródło: Energetyka24

Posted in