Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the insert-headers-and-footers domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /web/wp-includes/functions.php on line 6114
Branża reklamowa a powiązania z sektorami zanieczyszczającymi środowisko – Czysta Energia

Branża reklamowa a powiązania z sektorami zanieczyszczającymi środowisko

Branża reklamowa a powiązania z sektorami zanieczyszczającymi środowisko

Analiza przeprowadzona przez portal DeSmog i grupę Clean Creatives ujawnia, że wiele największych firm zajmujących się reklamą i public relations ma powiązania z branżami zanieczyszczającymi środowisko. Wśród tych firm znajdują się: Omnicom Group, WPP, Interpublic Group (IPG), Publicis Groupe, Dentsu i Havas. Według analizy, połowa członków zarządów tych firm jest powiązana z wysokoemisyjnymi sektorami, takimi jak paliwa kopalne, chemia, lotnictwo i finansowanie sektora naftowo-gazowego.

Analiza wykazała, że 32 członków zarządu tych firm ma powiązania z branżami zanieczyszczającymi środowisko, a 22 z nich wciąż pełni w nich funkcje. Dodatkowo, w ciągu ostatnich dwóch lat te agencje podpisały aż 163 umowy z klientami z branży paliw kopalnych. W przypadku firmy Omnicom Group, podpisano 54 takie umowy, w tym trzy z ExxonMobil – jednym z największych koncernów paliwowych na świecie, znanym ze swojego greenwashingu. To rodzi poważny konflikt interesów, zwłaszcza w obliczu nacisków opinii publicznej, aby przestać promować działania szkodliwe dla klimatu i tworzyć kampanie greenwashingowe.

Autorzy analizy zauważają, że wszystkie te firmy zadeklarowały ograniczenie emisji w swojej działalności, a pięć z nich podało nawet datę osiągnięcia neutralności klimatycznej. Interpublic Group (IPG) opublikowała nawet zasady współpracy z klientami z branży paliw kopalnych, które wymagają od nich wyznaczenia konkretnych celów redukcji emisji, mających doprowadzić do zerowych emisji netto do 2050 roku. Jednakże pracownicy wskazują na luki w tych strategiach, przede wszystkim na to, że dotyczą one tylko nowych klientów.

Wszystkie wymienione powyżej agencje są również członkami inicjatywy Ad Net Zero, która zrzesza firmy z branży reklamowej i ma na celu ograniczenie emisji związanych z tą działalnością. Ciekawe jest to, że mimo przynależności do tej inicjatywy, te agencje nadal wspierają przemysł naftowo-gazowy, co przynosi im duże zyski. Raport jednej z przebadanych firm – Dentsu – wykazał, że emisje związane z usługami reklamowymi były 32 razy większe niż własne emisje tej firmy.

Jak powiedział sekretarz generalny ONZ António Guterres w 2022 roku, „musimy pociągnąć do odpowiedzialności firmy zajmujące się paliwami kopalnymi i ich zwolenników, w tym ogromną machinę PR, która zgarnia miliardy, aby chronić przemysł paliw kopalnych przed odpowiedzialnością”.

Źródło: Energetyka24

Posted in