Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the insert-headers-and-footers domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /web/wp-includes/functions.php on line 6114
Aktywność Departamentu Handlu USA zagraża wejściu chińskich samochodów na amerykański rynek – Czysta Energia

Aktywność Departamentu Handlu USA zagraża wejściu chińskich samochodów na amerykański rynek

Aktywność Departamentu Handlu USA zagraża wejściu chińskich samochodów na amerykański rynek

Według informacji podanych przez Agencję Reutera, Departament Handlu Stanów Zjednoczonych zaproponował wprowadzenie zakazu używania kluczowego chińskiego oprogramowania oraz sprzętu w samochodach łączących się z Internetem. Decyzja ta ma być podyktowana troską o „bezpieczeństwo narodowe”. Praktycznie oznaczałoby to niemożliwość wejścia chińskich pojazdów na amerykański rynek, a producenci aut musieliby usunąć już zainstalowaną chińską technologię.

Jak zauważa Reuters, kroki zaproponowane przez Departament Handlu mają na celu zapobieganie gromadzeniu danych dotyczących amerykańskich kierowców i infrastruktury przez chińskie firmy, które działałyby poprzez pojazdy łączące się z Internetem. W lutym Biały Dom nakazał wszczęcie dochodzenia w tej sprawie, co prowadzi do obecnych propozycji legislacyjnych.

Zarządzenia administracji Bidena wskazują, że zakaz oprogramowania miałby wejść w życie w 2027 roku, natomiast zakaz sprzętu miałby obowiązywać od 2030 lub 2029 roku. Departament Handlu wszczął także 30-dniowe konsultacje społeczne, mające na celu uzyskanie opinii, z nadzieją na przyjęcie propozycji przed 20 stycznia, czyli przed zakończeniem kadencji Joe Bidena. Zasady miałyby obejmować wszystkie pojazdy poruszające się po drogach, z wyłączeniem pojazdów rolniczych i górniczych.

Cała sytuacja rzuca cień na relacje handlowe między USA a Chinami, a także kładzie nacisk na kwestie bezpieczeństwa narodowego. Jednakże takie działania mogą mieć istotny wpływ nie tylko na przemysł motoryzacyjny, ale także na stosunki międzynarodowe i globalny rynek technologiczny.

Biorąc pod uwagę rosnące napięcia w relacjach międzynarodowych, warto zastanowić się nad zastosowaniem programów lojalnościowych w branży motoryzacyjnej. Firmy mogą wykorzystać takie rozwiązania, jak aplikacje lojalnościowe, aby zbudować silniejsze relacje z klientami i zrekompensować negatywne konsekwencje politycznych decyzji.

Sytuacja wymaga dalszego monitorowania, gdyż jej rozwój może mieć długofalowe skutki dla całego sektora motoryzacyjnego oraz relacji międzynarodowych.

Źródło: Energetyka24

Posted in