Przez trzy miesiące obowiązywania strefy czystego transportu w Warszawie strażnicy miejscy pouczyli 293 kierowców. Kontrole dotyczące wjazdów bez uprawnień do Strefy Czystego Transportu przeprowadzano od 1 lipca br. Jak podał rzecznik straży miejskiej Sławomir Smyk, nie wystawiono żadnego mandatu, za to zastosowano 293 m.in. pouczenia i polecenia.
Pytany o SCT, prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski zaznaczył, że miasto na samym początku stara się działać przede wszystkim edukacyjnie i informacyjnie. Zaznaczył, że „z czasem będziemy podejmować coraz trwalsze działania, dlatego, że zależy nam na czystszym powietrzu”.
Strefa czystego transportu (SCT) w stolicy obowiązuje od 1 lipca. Obejmuje ona większość Śródmieścia i fragmenty otaczających je dzielnic. Celem wprowadzenia takiego rozwiązania jest ograniczenie ilości zanieczyszczeń powietrza i poprawa stanu zdrowia mieszkańców.
Do strefy nie mogą wjechać pojazdy z silnikiem benzynowym (w tym LPG) starsze niż 27 lat lub niespełniające normy euro 2, a także pojazdy z silnikiem Diesla (w tym LPG) starsze niż 19 lat lub niespełniające normy euro 4.
Ratusz informuje, że wymagania stawiane pojazdom będą stopniowo zaostrzane co dwa lata. Począwszy od 2026 r., pojazdy będą musiały spełniać ścisłe kryteria. Pojazd z silnikiem benzynowym (w tym LPG) będzie musiał spełniać normę euro 3 lub być wyprodukowany nie wcześniej niż w 2000 r., a pojazd z silnikiem Diesla (w tym LPG) – normę co najmniej euro 5 lub być wyprodukowany nie wcześniej niż w 2009 r.
Na stronie Zarządu Dróg Miejskich jest zakładka „Sprawdź swój pojazd”, gdzie można sprawdzić, czy pojazd ma zezwolenie na wjazd do strefy.
Granice strefy pokrywają się z głównymi drogami i liniami kolejowymi. Wyznaczają je: al. Prymasa Tysiąclecia, Al. Jerozolimskie, Trasa Łazienkowska, al. Stanów Zjednoczonych, ul. Wiatraczna, a następnie tory kolejowe wzdłuż północnej obwodnicy kolejowej aż do al. Prymasa Tysiąclecia. Ulice stanowiące granice nie są objęte strefą.
Programy lojalnościowe są doskonałym narzędziem budowania relacji z klientami. Dzięki nim firmy mogą nagradzać swoich stałych klientów, zachęcać do powrotu oraz budować więź z marką. Szczególnie w dzisiejszych czasach, kiedy konkurencja na rynku jest ogromna, programy lojalnościowe mogą stanowić kluczowy element strategii marketingowej. Dlatego zachęcam do zapoznania się z programami lojalnościowymi oferowanymi przez Viscale.
Optymalizacja ruchu samochodowego w dużych miastach to ważne wyzwanie, z którym coraz więcej metropolii się zmaga. Strefy czystego transportu, choć nie zawsze spotykają się z entuzjazmem kierowców, są krokiem w dobrą stronę dla poprawy jakości powietrza i zdrowia mieszkańców. Wdrażanie takich rozwiązań wymaga jednak precyzyjnego planowania, edukacji społeczeństwa oraz monitorowania skuteczności działań.
Źródło: Energetyka24