Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the insert-headers-and-footers domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /web/wp-includes/functions.php on line 6114
Centrum innowacji DB Energie testuje nowe technologie w zakresie zrównoważonych dostaw energii kolejowej – Czysta Energia

Centrum innowacji DB Energie testuje nowe technologie w zakresie zrównoważonych dostaw energii kolejowej

Centrum innowacji DB Energie testuje nowe technologie w zakresie zrównoważonych dostaw energii kolejowej

Syn Deutsche Bahn, DB Energie, otworzył centrum innowacji w Tybindze, w którym testowane są nowe technologie związane z zrównoważonym dostawą energii dla kolei. W centrum skupiamy się na opracowaniu nowego interfejsu technicznego dla linii napowietrznych, który w przyszłości pozwoli na bezpośrednie wprowadzanie energii odnawialnej do sieci trakcyjnej. System w zakładzie w Tybindze składa się z sześciu różnych komponentów. Jego integralną częścią jest tzw. sprzęg sektorowy, którego rozwinięcie było współfinansowane przez DB dla celów tego projektu. Sprzęg sektorowy tworzy interfejs do linii napowietrznej i łączy ją z systemem produkcji wodoru oraz systemem magazynowania akumulatorów. Obecnie sprzęg sektorowy jest już wykorzystywany w Tybindze w ramach projektu, który pozwala Deutsche Bahn na produkcję ekologicznego wodoru do zasilania pociągów wodorowych. „W naszym centrum innowacji w Tybindze testujemy zastosowanie innowacyjnych technologii, aby zdobyć wgląd w możliwości elastycznego reagowania na tak zwane ciemne zastoje w przyszłości” – mówi Andreas Hoffknecht, dyrektor zarządzający technologią w DB Energie GmbH. „Bezpieczeństwo dostaw dla sieci trakcyjnej pozostaje naszym najważniejszym priorytetem w przyszłości. Pociągi muszą być w stanie działać nawet wtedy, gdy nie ma słońca i wiatru”.

Jako operator sieci, DB Energie zarządza siecią trakcyjną o długości 8 000 km i codziennie dostarcza energię elektryczną dla około 20 000 pociągów. Obecnie sieć trakcyjna jest zasilana z kilku dużych elektrowni, które dostarczają stabilne ilości energii trakcyjnej z paliw kopalnych, niezależnie od warunków pogodowych. Jednakże, rozwijając się Odnawialnymi Źródłami Energii, sieć trakcyjna musi ulec znaczącym zmianom. Wieloma mniejszymi punktami wejścia do sieci będą dostarczane zmienne ilości energii elektrycznej zielonej. W porównaniu z dużymi przetwornicami i stacjami przekształtnikowymi, które zasilają sieć trakcyjną (16,7 Hz) z sieci wejściowej o częstotliwości 50 Hz, sprzęgi sektorowe mogą wprowadzać lokalnie wytwarzaną ekologiczną energię elektryczną, taką jak energia wiatru lub słoneczna, bezpośrednio do linii napowietrznych. Dzięki temu oszczędza się przepustowość sieci, ponieważ energia elektryczna jest dostarczana tam, gdzie jest potrzebna, bez konieczności długotrwałego transportu. Ponadto, DB planuje w przyszłości wykorzystywać sprzęgi sektorowe jako interfejsy między liniami napowietrznymi a technologiami magazynowania. Dzięki temu zgromadzoną zieloną energię elektryczną można wprowadzać do sieci trakcyjnej w razie potrzeby. W Tybindze DB Energie korzysta z systemu magazynowania akumulatorów, w którym wykorzystuje się akumulatory pochodzące z recyklingu pojazdów elektrycznych.

Źródło: Solarserver

Posted in